יום רביעי, 13 במרץ 2013

שימוש באייפונים כמצביעונים בכיתה

האם שמעתם על תוכנת Socrative ? השבוע התנסיתי בכיתת הסטודנטיות שלי במכללה בפעם הראשונה בתוכנה. החוויה היתה מחשמלת! הסטודנטיות היו קשובות, דרוכות, ושתפו פעולה באופן מלא.  Socrative מאפשרת להפוך את האייפון או כל סמרטפון אחר למצביעון בכיתה וכך לאסוף תשובות בזמן אמת. כל קול של תלמיד נחשב ונספר. לכל תלמיד יש זכות הצבעה. שלבתי את השימוש בתוכנה כמשוב שנתנו לי הסטודנטיות על ההרצאה שהעברתי להן כחלק מההדגמה של נושא העברת מצגת בכיתה. את השאלות בניתי בעברית, מראש, והתשובות נאספו תוך כדי ההרצאה.

התוכנה מאפשרת להציג את התשובות בזמן אמת, או להסתירן. היא מאפשרת לקבל את דו"ח האקסל שנוצר ישירות למייל או להוריד אותו ולשמור אותו. ניתן לשכפל שאלונים ולהעביר אותם שוב בכיתה אחרת. אל תבהלו מכך שהמערכת כתובה באנגלית. היא תומכת בעברית ללא קושי.

ההפעלה ידידותית לחלוטין וקלה מאד. יש צורך להרשם כמורה מראש ומיד מקבלים חדר וירטואלי. הסטודנטים שנכנסים עם הסמרטפון נכנסים אף הם לחדר שקבל המורה, ורושמים את שמם / תעודת הזהות שלהם בהתאם להחלטת המורה. הם יכולים לעבוד עפ"י קצב אישי או קצב שמכתיב המורה. השאלות נשלחות ישירות למכשיר הנייד שלהם, והם רק לוחצים על התשובה הנכונה.

היתרונות לשימוש בתוכנה ברורים: ניתן להפעיל כדי לקבל משוב בזמן אמת, כבוחן קצרצר להבין מה קלטו התלמידים מן השיעור, ליצירת אינטראקטיביות בשיעור. יש אפשרות אפילו לכתוב תשובות פתוחות ולהקליד מספר משפטים. ניתן להכין מראש שאלות או לשאול שאלות בע"פ ולבקש מהתלמידים להשיב. אין עלות של קניית מצביעונים וזו דרך לאפשר לתלמידים להשתמש בכיתה בסמרטפונים הניידים משלהם לצרכי למידה. התפעול פשוט, ידידותי וקל.
החסרונות מתייחסים לסוג המידע שניתן לאסוף בכלים אלה מאחר ואנחנו מתייחסים לתשובות  סגורות ברובן, בוחנות בעיקר ידע ופחות מעודדות חשיבה ברמות גבוהות ופתרון בעיות.
ממליצה לכם בחום להתנסות! אתם מוזמנים לשתף אותי בחוויה.


69 תגובות:

Unknown אמר/ה...

השימוש בתוכנה נשמע מעניין מאוד, כיף ללמוד לפעמים ביחד עם האייפונים ועם הטכנולוגיה, למרות שלפעמים ישנן כיתות שלתלמידים אין סמארטפון מה שיכול לגרום לחוסר נוחות בקרב אלה שאין להם, לכן לדעתנו צריך קודם לשאול בכיתה האם לכולם יש סמארטפון ואם לא אז לנסות איכשהו לארגן לתלמיד מכשיר נוסף או לתלמיד שיש אייפד או משהו כזה שיביא אותו לכיתה בכדי שכולם יוכלו ליהנות מן החוויה המקסימה
(שרון מעברי וליאב נפתלי)

Unknown אמר/ה...

תוכנת SOCRATIVE נשמעת מעניינת ומיוחדת.
אנו רואות כיצד ניתן יהיה להשתמש בתוכנה זאת בעתיד מול כיתה של תלמידים.
חבל שאין אפשרות לשים שאלות פתוחות, כך שהילדים יפתחו מחשבת עצמאית.
למרות זאת, התוכנה מראה על התפחות הטכנולוגיה.
מור ורז.

איילת מעיין ליאור אמר/ה...

השימוש בתוכנה חדשני , עכשווי ומעניין,מעודד את התפתחות הטכנולוגייה
צריך לדאוג שלכל התלמידים יהיה סמארטפון ושכולם יעבדו בשיתוף ולא יחסר לאף אחד

Unknown אמר/ה...

התוכנה נשמעת מאוד מעניינת ומיוחדת וגם ככה מורים יכולים לראות איך התלמידים מתחברים לחומר הנלמד ואם הדרך שלמדו אותו מספיק מובנת ומעניינת או שצריך למצוא דרכים חלופיות

שי סייג וזוהר אוטמזגין אמר/ה...

רעיון נפלא אך כמו שנאמר בתגובות צריך לבדוק את עניין הסמארטפון לכל ילד ולשלב בין ילדים שאין ויש להם

אוראל ג'אן אמר/ה...

רעיון נפלא!!! אני מאמצת את הרעיון ואף אפיץ את שמה של התוכנה הלאה....

Unknown אמר/ה...

זה בהחלט חומר למחשבה התוכנה הזו..מעולם לא שמעתי עלייה אך אשמח לנסות בתור מורה.
כמובן שהחסרון פה הוא השאלות הסגורות והכינותן מראש כי ברגע שאת מורה צריך לקחת את הכל בחשבון בין היתר גם שינויים בתוכניות,אם לדוגמה משהו השתנה בתוכנית היום שהמורה מכינה לכיתה והשאלות נשארות קבועות אז זה עלול להווה בעיה.

אנונימי אמר/ה...

נשמע שזאת תוכנה מצויינת. בתור מורה שעומדת מול כיתה ורוצה לדעת האם מבינים את מה שהיא מסבירה הדבר מעולה! דבר נוסף, ניתן להשתמש בתוכנה כאשר תלמיד מלמד את הכיתה וכך הוא יכול לקבל תגובות על דרך ההוראה שלו מחבריו
אור סבאג

Unknown אמר/ה...

שקראתי את המאמר עלתה בי המחשבה מתי אני רק מנסה את זה!! הרעיון נשמע לי מצוין, כיום כולם משתמשים בסמארטפונים כל הזמן, התוכנה מהווה פיתרון יצירתי שגורם לתלמידים להיות פעילים תוך כדי שימוש בסמארטפונים שלהם.

Unknown אמר/ה...

הרעיון אדיר! לא ידעתי שקיימת תוכנה כזאת, אני רק מתארת לעצמי את הסקרנות ואת הרצון של התלמידים להיות מעורבים בשיעור.
ללא כל ספק אני אשתמש בתוכנה הזו!

סיון

Unknown אמר/ה...

אני חושבת שהשימוש בתוכנה מאוד יעיל והיכולת שלה לתרום להוראה בדרך שהכל נעשה בדרך מהירה

Unknown אמר/ה...

אין ספק שהשימוש בתוכנה יכולה מאוד להועיל במקרים רבים. למשל, בכיתות בהן רוצים לקיים הצבעה דמוקרטית אבל לילדים יש חשש מחבריהם - לחץ חברתי. בצורה כזו ההצבעה יכולה להיות אנונימית.

Unknown אמר/ה...

תומר טוסון
למרות החיסרון המדבר על אופי התשובה, שאינה תשובה מלאה ומספקת, לפי דעתי דרך זו היא דרך מצוינת ללמידה! מאז ומתמיד חשבתי שלמידה עצמאית היא מצוינת שמאפשרת לתלמידים מעורבות רבה יותר ולכן נשמרת בזיכרון זמן רב יותר ואף תורמת לשיתוף הפעולה בשיעור. לדעתי בימינו, דור האינטרנט והמכשירים החכמים, איו מפלט משילוב תקשוב שכזה במהלך השיעורים

Unknown אמר/ה...

היי אסתי,
תוכנה זו נשמעת מעניינת ומיוחדת. שיעור בשימוש בסמארטפון מעודד את התלמידים ללמידה ושימוש בטכנולוגיה זו קרובה לעולם התוכן שלהם. כשהייתי תלמידה התנסיתי במכשירים שהם לא סמארטפונים אשר שימשו להצבעת תשובה נכונה. זה עבד ובצורה טובה אך הייתה בעיה שהמבחנים שהמורה הכין לנו היו רק שאלות סגורות. מקווה להתנסות בתוכנה זו.

מלי אלחנתי אמר/ה...

אסתי,
זו פעם ראשונה שאני שומעת על התוכנה והיא בהחלט דרך אחרת ומגוונת ויצירתית לשילוב תלמידים בשיעור . אני חושבת שהרעיון הוא מקסים ואשמח להשתמש בו.

מלי אלחנתי אמר/ה...
תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
Unknown אמר/ה...

השימוש בתוכנה זו נשמע מעניין מאוד ואף רלוונטי לחיינו כיום. לדעתי זהו רעיון מקסים אשר משלב את כל תלמידי הכיתה ככולם בתהליך הלמידה אם כן, ישנן שתי בעיות, לדעתי. האחת, כמו שצויין במאמר- התוכנה אינה מעודדת חשיבה מורחבת, עצמאית ומעמיקה יותר.
השניה, לא לכולם יש סמארטפון או נייד כלל,דבר העלול ליצור חוסר נעימות לאלו שאין. ליאב, בתגובה הראשונה, העלת רעיון אשר אני בתור מורה הייתי מיישמת והוא לברר קודם לכן למי מהתלמידים יש או אין סמארטפון. כך כולם יוכלו להינות מהכלי הזה.

Unknown אמר/ה...

רעיון מצויין!
התלמידים ישתפו פעולה ללא כל בעיה.
רק לוודא שכולם מצויידים במכשיר.

הלין דהקט אמר/ה...

היי אסתי ,לפי דעתי השימוש בתוכנה זו באייפון היא דרך יעילה הן לתלמידות והן למורה עצמו. היום כמעט ולכל תלמיד יש אייפון או מכשיר נייד מתקדם, ודרך התוכנה הזו נוכל יותר להשתמש בטכנולוגיה גם בכיתה. במילים אחרות תוכנה זו מעודדת שימוש בטכנולוגיה בקלות רבה

Unknown אמר/ה...

התוכנה נשמעת מעניינת במיוחד ואני אשמח לנסות אותה על כיתה שאלמד במסגרת ההתנסות. החוויה של התלמידים במסגרת השימוש הטלפונים חכמים היא משהו לא פשוט וזה נשמע פשוט מקסים.

Unknown אמר/ה...

דרך מהנה לגוון פעילות בכיתה ונראה שמתאים לכל הגילאים.

Unknown אמר/ה...

אני חושבת ששילוב של טכנולוגיה בהוראה בכלל זה מה מהנה,יצירתי ומגוון את דרכי ההוראה המסורתיות. ושילוב של אייפונים בהוראה בפרט!
אנו (המורים) צריכים להתאים את עצמנו ואת דרכי ההוראה שלנו לתקופה בה אנו חיים,באם לא התלמידים לא יגלו עניין בחומרי הלימוד. הרי העולם שלנו מלא בגירויים חיצוניים (בכל הקשור לטכנולוגיה),וברגע שמורה נכנס לכיתה עם ספר ומחברת התלמיד לא פעם מוצא את עצמו מתעסק בסמארטפון/בלפטופ ומגלה חוסר עניין בשיעור. לכן אני חושבת שהשימוש באייפון לצרכי הוראה הוא אפיקטיבי.

אנונימי אמר/ה...

אני מאוד אהבתי את הרעיון של שימוש בפלאפונים במהלך השיעור.
אני בעצמי התנסיתי בתוכנה מסוג זה במכללה במהלך שיעור אנגלית, המורה ערכה מין משחק כזה של שאלות וכדי להיכנס למשחק כל אחת הייתה צריכה להתחבר דרך הפלאפון שלה ולענות על השאלות.
זה היה שיעור מאוד מהנה, אני מאוד התלהבתי מזה ונהניתי, ואני חושבת שכך זוהי דרך מאוד מעניינת ויצירתית לתלמידים כדי ללמוד חומר, התלמידים מתחברים לזה כי זה חלק מתחום בעולמם הפרטי.

Unknown אמר/ה...


שני מדמוני- טכנולוגית מידע.
כל שילוב טכנולוגי בהוראה הוא מבורך, במיוחד בתקופה זו בה אנו ניזונים מהטכנולוגיה.
רעיון של שימוש בצכשירי טלפון נשמע יעיל ומעניין מאוד, המורים יכולים דרך כך ליצור אינטרקציות טובות יותר עם תלמידיהם שהרי איתם ובלעדיהם ישתמשו בסמרטפונים.
בנוסף, עניין בתוכנה נשמע יעיל ונחמד מאוד לשילוב תלמידים בלימודים.

שיר ברגזין אמר/ה...

שיר ברגזין- טכנולוגיית מידע
דרך לימודית מרשימה!
שיעור כזה נשמע כחוויה יוצאת דופן,
אנו בעידן טכנולוגי ויש להתאים את עצמנו כמורים
לתלמידים שלנו,ולכן אני כמעט בטוחה שהתלמידים אהבו את השיעור שנגע בהם בטוח,הצליחו לקבל וללמוד ממנו יותר משיעור רגיל.

Unknown אמר/ה...

שמחתי להיחשף לתוכנה שהצגת. את מתארת אותה כידודית נוחה ומלאת יתרונות כך שאין ספק שאנסה ואלמד אותה

Unknown אמר/ה...

ענבר רג'ניאנו- טכנולוגית מידע.
כיום אנו חשופים לעידן טכנולוגי שממציא את עצמו כל פעם מחדש.
השימוש בפאלפונים שלנו הוא שימוש אישי ויום יומי. המחשבה לשלב את הפאלפונים של התלמידים במהלך השיעור, זאת חוויה מעניינת והייתי שמחה כתלמידה להשתתף בשיעור כזה.

Unknown אמר/ה...

נופר פאר- טכנולוגיות מידע

האמת שאני כל פעם נדהמת מחדש מפלאי הטכנולוגיה.
מדובר בדרך מעניינת, זריזה ויעילה לבדיקת תוצאות לשאלונים. יחד עם זאת מדובר בדרך מצוינת לגרום להתעניינות בקרב התלמידים שכיום מאוד מרוכזים בפלאפונים שלהם.
אני חושבת שהתוכנה הזו יכולה להיות מצוינת ולשמש באופן יעיל סטודנטים שכחלק מהסמינריון שלהם צריכים ליצור שאלונים ולספור את הממצאים ולהעלותם על הכתב. תוכנה זו תקצר להם את ההליכים ואף תשלח להם את הממצאים למייל.
מדהים בעייני.

Unknown אמר/ה...

נועה גרון טכנולוגיות מידע

לדעתי שילוב הטכנולוגיה בחינוך יכול להיות מהנה ומגוון ובעיקר מהווה עניין לתלמידים.
אני בדיוק עושה עבודת חקר בנושא הבוחנת את הצורך של הטכנולוגיה בחינוך והתוצאות מראות כי זהו עולמם, שם הם חיים. למי שלא נולד לתוך העידן הזה (למשל אני) קצת קשה להבין מדוע מסכים יותר מעניינים משיעור פרונטלי.
אך מכייון שזהו עולמם וזה מה שהם מכירים- זו הדרך היעילה ביותר ללמידה. אשמח להתנסות בתכנה.

Unknown אמר/ה...
תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
Unknown אמר/ה...

לילך עגיב- טכנולוגיות מידע

לפי דעתי, השילוב של הטכנולוגיה בהוראה יכול להיות גיוון לתלמידים. משהו שונה שירתק אותם ושהם יהינו ממנו. התוכנה נשמעת מעניינת מאוד!
אני חושבת שזה נכון לשלב את הטכנולוגיה בהוראה, אך במידה מסוימת.

Unknown אמר/ה...

לפי דעתי, תוכנה זו מראה על יתרונות הסמארטפון בעת הלמידה.
העולם המודרני מצביע בין היתר על שימוש נכון בטכנולוגיה וזו דרך חדשנית ומגוונת אשר יכולה לתרום לסטודנט.
ישנה אפשרות לבחון בעתיד את האופציה לתת מענה גם לתלמידים אשר החסירו בשיעור.

Unknown אמר/ה...

אסתי שלום,

קודם כל תודה על השיתוף, בעזרת הפוסט בבלוג גיליתי תוכנה חדשה - Socrative, שלא ידעתי עליה כלל לפני כן.
לתוכנה זו יש יתרון רב, באיסוף מידע (ההצבעה) של מספר רב של אנשים. ושילוב זה בהוראה יקל על התלמידים ועל המורים,כמו כן יש לו יתרון משום שרובינו אוהבים להשתמש בסמרטפון, הוא כבר חלק מחיינו, אז ברור שהתלמידים לא יסרבו להשתמש איתו, במיוחד לצורכי הלימוד.
בעיני, יישום טכנולוגי הוא הכרחי.
כמו כן, השימוש בתוכנה נראה כיעיל ופשוט ונוח לשימוש לצורכי המשתמש.
אין ספק כי גם אני ישתמש בה בעתיד,
תודה.

Unknown אמר/ה...

מעולם לא שמעי על תוכנה זו.
כאחת שנגד שילוב טכנולוגיה בכיתה ובדרך ההוראה, אוכל לומר שהתוכנה הזו באמת הרשימה אותי ואשמח לנסות אותה.
שימוש טכניקה זו בתהליך ההוראה יכול לגוון את הלך השיעור ויגרום לתלמידים להיות יותר קשובים ופעילים.
כמובן שיש לשים לב ולא להשתמש בה בכל שיעור, כיוון שאז מאבדים את דרך ההוראה הפרונטלית, שלדעתי היא החשובה ביותר.

Unknown אמר/ה...

איזבלה מאיסטר- טכנולוגיות מידע

היה מאוד מעניין לקרוא ולהכיר תוכנה כל כך שימושית שלא הכרתי קודם.

זה אכן מאוד שימושי ומלהיב את התלמידים, זו ממש למידה פעילה.
נשמע מאוד מעניין, שמחתי להכיר משהו חדש וכל כך שימושי שיהיה בשבילי לעזר בעתיד.

Unknown אמר/ה...

הולי מזרחי - טכנולוגיות מידע

שלום אסתי,

המורים צריכים להתאים את דרכי ההוראה שלהם לתקופה בה אנו חיים, אחרת התלמידים לא יגלו עניין בחומרי הלימוד. העולם שלנו גדוש בגירויים טכנולוגיים וכאשר מורה נכנס לכיתה עם ספר ומחברת מחשבותיהם של תלמידיו ינדדו ברוב המקרים, לכן לדעתי השימוש באייפון להוראה הוא יעיל. המורים יכולים בדרך זו ליצור אינטראקציות משמעותיות יותר עם תלמידיהם.
שמחתי להיחשף לתוכנת ה "socrative", אין לי ספק שאנסה ואלמד אותה.

Unknown אמר/ה...

מהדברים שכתבת נשמע שהשימוש בתוכנה זו מעשיר, מעניין ומסקרן, כיף ללמוד ביחד עם הטלפונים החכמים ושילוב הטכנולוגיה בחינוך, אך יש לוודא שלכולם יש טלפונים חכמים על מנת לחסוך את חוסר הנוחות בקרב תלמיד שאין לו.
שימוש חדשני , עכשווי , מעניין, מהפכני ומסקרן- דוגמא מצויינת לשילוב טכנולוגיה בחינוך לטובה.

Unknown אמר/ה...

אכן נשמעת תוכנה מעניינת ומסקרנת. אך דעתי היא שחוויה כזאת ניתן להעביר בשיעורים אך לא להפוך זאת למשהו קבוע משום שהיא לא מפתחת חשיבה. דרך מעניינת לשילוב הוראה וטכנולוגיה יחדיו אך עם זאת יש לעשות זאת במתינות.

Unknown אמר/ה...

אסתר שלום,
מעולם לא שמעתי על התוכנה אך אשמח להשתמש בה ולהוכחח בעצמי כיצד היא עובדת, יש לשים לב לחסרונות שבשימוש בסמרטפון תוך כדי שיעור, יכול להיות שזה עלול להסיט את התלמידים מהנושא לכדי שימוש שלא שייך לנושא השיעור. מה גם שלא לכל ילדי הכתה יש סמרטפון לכן יש לבדוק זאת מראש

Unknown אמר/ה...

דניאל כהן טכנולוגית מידע.
היי אסתי,
התוכנה נשמעת מעניינת ומסקרנת אין ספק שאאמץ אותה כשאהיה מורה. התוכנה מתאימה להתפתחות הטכנולוגיה והעולם המודרני בו אנו חיים.

Unknown אמר/ה...

ורוניקה פוטך- טכנולוגיית מידע.

שלום אסתר,
אני נדהמת לגלות כל פעם מחדש על המצאה גאונית כזאת או אחרת. זה מדהים מה ממציאים היום ומה קיים בדור שלנו שלא היה קיים בדור הקודם.
התוכנה נשמעת מעניינת, מסקרנת ובעיקר מאוד יעילה !
מאוד קשה היום להתנתק מהאייפון ולהתרכז בשיעור, במיוחד לתלמידי תיכון ולכן השימוש באייפון למטרות לימודיות יכול להיות פתרון מעניין מאוד.
שמתי לקרוא שיש דבר כזה, תודה על הפוסט המעניין.

Unknown אמר/ה...

אבו סנינה שירין –טכנולוגית מידע
הי אסתי
גיליתי – Socrativeכתוכנה חדשה מעניינת שמעולם לא שמעתי עליה למרות שאני בעד טכנולוגיה אשמח להשתמש בה ריבינו אוהבים להשתמש בסמארטפונים זה יקל לתלמידים להשתמש אתו במיוחד לצורך הלימוד

Unknown אמר/ה...

שלום אסתי,

פעם ראשונה שאני שומעת על תוכנה זו. לא נתקלתי בשימוש בה במערכת החינוך.
אני מסכימה שיש לכן יתרונות רבים של יעילות ומהירות, אך לדעתי יש צורך בהתנתקות מהפלאפון בזמן לימודים מאחר ותלמידים רבים לא מצליחים לעשות את ההפרדה בין השימוש בפלאפון לצורכי למידה לשימוש לתורכי הנאה.

רננה

Unknown אמר/ה...

היי אסתי, פיתוח התוכנה נשמע מעניין מאוד. היתרונות הבולטים הם שכולם משתתפים והלמידה נעשית בדרך מעניינת.
רעיון נפלא ללמידה והוראה בכיתה.

עדי שפר אמר/ה...

יצא לי להתקל בשיעור שבו המצרים נעזרו בתוכנה מהסוג הזה על מנת אסוף אסוציאציות של סטודנטיות עם נושא מסויים. היה ניתן להצביע בעזרת שליחת סמס וכל מילה כפולה הייתה פשוט נספרת.
זוהי שיטה מעולה להפוך את הסמארטפון שבו התלמידים אוהיבם להתעסק במשך השיעור לחלק מהשיעור עצמו. אני חושבת שזה מאוד מתוחכם ואם המורה יצירתי מספיק הוא יכול להפוך את השיעור למרתק עוד יותר בעזרת האפשרות הזאת

Unknown אמר/ה...

היי אסתי,
שמעתי על אפלקצייה זו בעבר וחשבתי אפילו בעצמי להשתמש בה כשאני מעבירה שיעור לקבוצה.
אמנם החיסרון שלה הוא שהיא לא בודקת ידע רחב בגלל התשובות הסגורות, ולא דורשת חשיבה מרובה. אבל בהחלט משעשעת ומוסיפה עניין לשיעור.
תודה! שני

Juliet אמר/ה...

תוכנה מקסימה אך לא מתאימה לכל אחד.. בהחלט שווה לנסות לעבוד איתה!

Unknown אמר/ה...

את socrative הכרתי באמת רק מהפדישה הראשטנה שלי עם המכללה. היא עשתה רושם טוב ואני עוד כאן אז כנראה היא עשתה את שלה :)

אנונימי אמר/ה...

את SOCTATIVE פגשתי לראשונה בבית ספר יסודי במהלך תפקידי כמורה חיילת. זו תוכנה חדשני , עכשווי והכי חשוב מדברת אל הילדים מכיוון שהשימוש בתוכנה הוא בעזרת סמרטפון,SOCTATIVE מעודד את התפתחות הטכנולוגייה ובעיקר מעודדת השתתפות בשילוב של כיף.

מורה אמר/ה...

לי לא יצא להכיר את socrative אך מהתרשמות ממה שכתבת לא אהבתי את הרעיון משום שבמקום שיתבצע שיעור בין המורה לתלמידים,או מבחן אמיתי בכתב נערך מן מבחן בעל מספר שאלות אמריקאיות שלא מפתחות את החשיבה של התלמיד ובנוסף הכל נעשה באייפון וזה מרגיל את התלמיד להסתדר ולעשות את כל דבריו באייפון שגם ככה במהלך היום יום של הנוער הם רוב היום באייפון ויש הסחות דעת והודעות ותגובות בפייסבוק אשר יכולות להסיח את דעתם ולא באמת להתרכז בחומר הנלמד,לא אהבתי את הרעיון בכלל.

Unknown אמר/ה...

אני מכירה את התכנה הזאת! תוכנה מדליקה! בן זוגי המורה השתמש בזה בכיתתו, התלמידים נהנו, שיתפו פעולה. הסתקרנו. השילוב היפה של הטכנולוגיה!.

כרגע אני סטודנטית לחינוך, אבל מבטיחה שבמשך אעזר בתוכנה הזו.

שמחתי לקרוא את הפוסט שלך!.

Unknown אמר/ה...

אני חושבת שזוהי תוכנה הנוחה ברובה להעברת משוב או לסקירת הידע של הנלמדים, מצד אחד, הרעיון מעניין ועלול לייעל את תכני השיעור ותפוקות הלימוד של התלמידים. מצד שני, אני חושבת שהסמארטפונים גם ככה מעבירים לנו המון שעות ביומיום שלנו והעיסוק בהם אינו הכרחי גם במהלך השיעור.

Unknown אמר/ה...

זאת הפעם הראשונה ששמעתי על תוכנה זו ,לא נתקלתי בה מעולם.
לדעתי לשימוש בתוכנה זו יש היתרונות וחסרונות כמובן ששימוש קבוע בתוכנה זו יכול לגרום לחוסר הבנה של התלמיד מתי הוא יכול להשתמש בסמארטפון ומתי לא ובנוסף יכול להעסיק אותו רבות במהלך השיעור. אך אם משתמשים בתוכנה הזו לעיתים רחוקות זו לדעתי יכולה להיות חוויה לתלמיד ושינוי הלמידה.

lihi amitay אמר/ה...
תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
lihi amitay אמר/ה...

נחמד לדעת ולהכיר תחומים ונושאים חדשים בתחום הטכנולוגיה בחינוך.
תמיד זה טוב לחות וללמוד דברים חדשים שעשויים לתרום לך בלימוד בכיתה.
שמחתי לקרוא את המאמר.

Unknown אמר/ה...

לדעתי זו דרך מעניינית והאונטראקטיביות שלה שומרת על ריכוז ורצון להשתתף בגלל ההתלהבות והרצון להיות חלק מהסביבה וכך הכיתה באמת נאלצת מתוך רצונה להיות חלק בלתי נפרד מההשיעור ובאמת ללמוד ממנו. למרות זאת מעניין אם להשתמש שיטה זו בכל שיעור האם ירד העניין וההתלהבות תצנח לאחר כמה שיעורים רצופים?

Unknown אמר/ה...

התוכנה נשמעת מאוד חדשנית ונוחה מאוד למורים בעיקר. עם זאת אני באמת חושבת שזה שם איזשהו מחסום מבחינת היחסים של מורה תלמיד ומורה לכיתה וגם בין התלמידים. דיון כיתתי הוא דבר חשוב בעיניי על מנת לפתח עיניין בנושא שנלמד. חלק מקישורי החיים שאנו רוכשים בחיים הם תרבות הדיון, פולמוסים למינייהם, אלה הם דברים שנמצאים בכיתה שמתנהלת לא על ידיי סמארטפונים אלה על ידיי השיח בין מורה לתלמיד

Unknown אמר/ה...

גל שוורץ - טכנולוגיות מידע

התוכנה הזו נשמעת ממש אטרקטיבית, חדשנית ומאוד רלוונטית לימינו.
ראיתי כתבה לא מזמן בחדשות ערוץ 2 על מורה המלמדת בחטיבת הביניים שמשתמשת בתוכנה זו כל מנת לעשות תחרויות פורות ומלמדות בין התלמידים בכיתה.
התלמידים משתפים פעולה ומאוד אוהבים פעילויות מהסוג הזה.
אני חושבת ששווה לנסות ולהשתמש בתוכנה זו.

Unknown אמר/ה...

סתיו סיני- טכנולוגית מידע

ואוו! התוכנה נשמעת מעולה לשימוש בכיתה והכי רלוונטית לדור של היום שלא מצליח להכניס את הסמארטפון לתיק.
התוכנה מתוארת כקלה לשימוש, הן למורים והן לתלמידים- דבר שיכול להקל למי שעדיין לא התנסה בה.
תמיד טוב לשמוע על תוכנות חדשות שניתן להישתמש בהן בכיתה- רשמתי לי ביומן ואני בטוחה שאשתמש בה עם התלמידים!

תודה רבה על החידוש :)

שלי גבאי אמר/ה...

שמחתי לקרוא על התוכנה היא נשמעת מעניינת ומאתגרת.
יתרון משמעותי לכל מורה שרוצה לבחון ולבדוק את תלמידיו.

Unknown אמר/ה...

היי אסתר,
נכון שתוכנה זו משמשת בעיקר לשאלות סגורות אך הרעיון שלה הוא נפלא על מנת לבחון את ידע התלמידים בזמן אמת ואת הבנת תוכן השיעור.
אני מאמינה שכלי זה יוכל לשמש אותי בעתיד.
תודה,
יסמין

Unknown אמר/ה...

אסתר שלום,

התוכנה נשמעת מעולה. גם במרכז לטכנולוגיות חינוכיות עובדים על כלי דומה. נראה כי זה העתיד החינוכי- ואני חושבת שזה נפלא משום שזה מתחבר לעולם התוכן של התלמידים שכן הם רוב היום באייפון.

מעין כהן אמר/ה...

אסתר שלום,
שמחתי לשמוע על התוכנה. מעבר ליתרונות של שילוב התקשוב באמצעות התוכנה, אני מאמינה שהתוכנה "מעוררת" ונותנת לתלמידים להשתתף באופן פעיל בשיעור מה שלבטח תורם להקשבה, הפנמה והנאה גדולה יותר.

Unknown אמר/ה...

אסתר שלום,
שמחתי לשמוע על התוכנה. מעבר ליתרונות של שילוב התקשוב באמצעות התוכנה, אני מאמינה שהתוכנה "מעוררת" ונותנת לתלמידים להשתתף באופן פעיל בשיעור מה שלבטח תורם להקשבה, הפנמה והנאה גדולה יותר.

אדוה אבן דנן אמר/ה...

היי אסתי,
אני חושבת שהתוכנה יכולה להועיל מאוד, הן למורים והן לתלמידים. התוכנה יכולה לשמש כמעין חזרה/תזכורת לחומר הנלמד בשיעור באופן יותר חוויתי ודינמי. בנוסף המורה תוכל לראות את ההספק וההבנה של התכנים שהועברו בשיעור.

רועי תמיר אמר/ה...
תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
רועי תמיר אמר/ה...

אסתי שלום,
התוכנה נשמעת מאוד יעילה ושמחתי מאוד לשמוע עלייה.
לדעתי התכונה יעילה מאוד ניתן לבחון את ידע התלמידים בצורה קלה ונוחה.
אין ספק שהטכנולוגיה היא העתיד של ההוראה!

רועי תמיר.

אנונימי אמר/ה...

היי אסתי
זו פעם ראשונה שאני שומעת על התוכנה הנ"ל ואני ממש אוהבת את הרעיון !
זו נשמעת תוכנה מאד קלה לתפעול, מאד יעילה ומאד חווייתית !
הטכנולוגיה תאפשר לילדים להתשלב באופן פעיל ובכך לעורר אותם במהלך השיעור, מה גם שהמורה ידע בזמן אמת את ההבנה של התלמיד.

שקד נחום - מכללת לוינסקי

Unknown אמר/ה...

אסתי שלום!
לא מכירה את התוכנה הזו אבל היא נשמעת מאוד חווייתית. לדעתי כיום חובה לשלב טכנולוגיה בדרך הלימוד וכך העניין של התלמידים בחומר הנלמד גובר.
עדן אור