באחת הכיתות בה בקרתי היום ראיתי שילוב מעניין של שימוש במקרן ושימוש במחשבים . התלמידים התבקשו לבחור בתבנית מתוך שלוש תבניות מוצעות, ולצורך הבחירה השתמשו בסקר שהוכן בשבילם מבעוד מועד בסביבת הקמפוס הוירטואלי. על מנת לא לגרום לתלמידים לעבור הלוך ושוב מאפשרויות ההצבעה בסקר להתבוננות מעמיקה בתבניות, בחרה המורה להקרין לתלמידים את התבניות המוצעות על הלוח הלבן באמצעות המקרן, ובקשה מהם להצביע בסקר. היתרון של השימוש במחשב במקרה זה הוא ברור ומידיי: בתום ההצבעה יכול כל תלמיד לראות את התוצאות המצטברות. הפעילות במקרה זה בוצעה במעבדת המחשבים, ולא בכיתות המחשבים הניידים, כי מדובר בכיתה של תלמידים צעירים מאד, שלא קבלו מחשבים ניידים, אך קבלו שם משתמש וסיסמא לסביבת הקמפוס ולמדו כיצד להכנס לסביבה ולעבוד בה. שילוב כזה יכול להעשות בכל מעבדת מחשבים וחשבתי על כך שזה סוג של מודל שניתן להפיצו גם לבתי ספר שאין בהם תוכנית למחשבים ניידים.
הירשם ל-
תגובות לפרסום (Atom)
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה