יום שלישי, 17 במרץ 2009

איסוף מידע באמצעות טופס של גוגל דוקס

לפני כארבעה חודשים, באחת ההשתלמויות שבה נכחתי, נחשפתי ליצירת טפסים מקוונים באמצעות Google Docs ומאז , ניתן לומר, שחיי השתנו.
היכולת לחבר סקרים ושאלונים מסוגים שונים באמצעות הכלי הזה הפכו קלים מעין כמותם. לא עוד הדפסת שאלונים, הפצתם למשתלמים, ארגון הנתונים בטבלאות אקסל ע"י הקלדה ידנית של התשובות שנאספות. גוגל דוקס מארגן את המידע הנאסף בגיליון אקסל ומאפשר סטטיסטיקות כגון ממוצע, נקודות מינימום ומקסימום, יצירת גרפים וכו', ברשת, כמו גם ייצוא הנתונים שנאספו לאקסל במחשב האישי. גיליתי שמאז שנחשפתי לכלי כבר העברתי שלושה משובים בנושאים שונים, נהלתי רישום מקוון ואפילו לימדתי מספר מורים לא קטן את הכלי הזה כדי שיעשו בו שימוש עם תלמידיהם. יתרה מזאת, גיליתי שבאחד המחקרים בהם נתבקשתי למלא שאלונים ברשת, הכלי שבעזרתו יצרו את השאלון היה Google docs.

ומדוע אני מוצאת לנכון להקדיש פוסט מיוחד לנושא? מאחר ולפי דעתי, כמורים איננו עושים די על מנת ללמד את התלמידים כיצד לעבד נתונים כמותיים. מורים רבים חוששים מהשימוש באקסל, מאחר ולא היו להם מספיק הזדמנויות לתרגל אותו אישית, ועם תלמידיהם. ואני מקווה מאד, שיצירת טפסים בעזרת "המסמכים של גוגל" תעודד את המורים להשתמש באקסל כחלק מעיבוד הנתונים של הטפסים. אני נזכרת במשימה שהייתי שותפה לפיתוחה לפני שלוש שנים ועסקה בערך הנתינה וההתנדבות. בנינו שאלון שבדק את הקף הנתינה בקרב תלמידי כתות ו' ובני משפחותיהם באחד מבתי הספר. התלמידים העבירו את השאלון בחפץ לב, אבל הקושי העיקרי שנתקלנו בו היה קידוד הנתונים ברמה כיתתית ושכבתית לטבלת אקסל מרכזת. לו היה אז ברשותי הכלי הזה, היה כל התהליך של ריכוז הנתונים פשוט וקל, והנתונים היו מצטברים להם ונאספים במהירות באופן אוטומטי. כך, היינו גם יכולים לנתח את הנתונים, לבנות גרפים בקלות ולהסיק מסקנות על הקף הנתינה ברמה כיתתית ושכבתית.

אני מקווה שבכיתות הנידיים המורים יעשו שימוש בכלי וירחיבו את לימוד האקסל שלהם ושל תלמידיהם. אני מצדי, אדאג ללמד אותם את הכלי ולעודד אותם לעשות בו שימוש עם התלמידים.

תגובה 1:

מורן ענתיאן אמר/ה...

יצא לי להשתמש בגוגל דוקס במסגרת הקורס טכנולוגיות מידע,
היה לי ממש נוח לעבוד איתו, הוא יכול לשמש לפעולות רבות, אפשר לעבוד איתו יחד עם האקסל, ומאוד התרשמתי ממנו לטובה. אני בטוחה שבעתיד כגננת אני אשתמש בו וינצל את מה שהגוגל דוקס יכול להציע לי