בביקורה בישוב בו מתקיימת תוכנית מחשב נייד לכל תלמיד בסוף חודש אוקטובר, נשאלה השרה על דעתה ביחס לשילוב מחשבים כאלו במערכת החינוך כולה. השרה טענה שהמחשבים הם חלק מהחיים של כולנו, ושאין תחום עבודה שאפשר להתנהל בו ללא המחשבים. היא העידה על עצמה שהיא כותבת רק במחשב. לדעתה, המחשב הנייד הפך לכלי שמחליף את הנייר והעט ולכן צריך לדעת לעבוד במחשב ולהפיק ממנו את המיטב. פרופסור תמיר דברה על כך שלומדים לא רק לשוטט באינטרנט אלא גם להעריך את המידע. בפנייתה אל התלמידים הדגישה שרת החינוך, כי זהו דור שצמח למציאות שבה אין כל בעיה להשיג מידע, לא צריך לרוץ לאנציקלופדיות או לחכות ליום הולדת חשוב כדי לקבל כרך, כמו שהיה כשהיא היתה ילדה, אלא אפשר בלחיצת עכבר להשיג מידע רב מאד. במציאות הזו מה שחשוב הוא דווקא לדעת להתמודד עם הצפת המידע: צריך לדעת למיין את המידע, לחשוב, להסיק מסקנות.
פרופסור תמיר הדגישה כי דווקא בבית הספר שבו יש לכל תלמיד מחשב, יש לתלמידים הזדמנות להתמודד עם הנושאים הללו. היא ציינה את העובדה שבשיעור בו צפתה התלמידים עבדו גם באופן עצמאי, כל תלמיד לבדו, וגם פעלו כקהילה יחד וזה אחד הדברים שמצא חן בעיניה. פרופסור תמיר סיימה את דבריה בכך שהמחשב הוא כלי מאד חשוב והיא שמחה שיש לתלמידי בית הספר את הכלי הזה. היא הוסיפה שהיא מקווה שהתלמידים יהנו מהמחשב הנייד.
פרופסור תמיר הדגישה כי דווקא בבית הספר שבו יש לכל תלמיד מחשב, יש לתלמידים הזדמנות להתמודד עם הנושאים הללו. היא ציינה את העובדה שבשיעור בו צפתה התלמידים עבדו גם באופן עצמאי, כל תלמיד לבדו, וגם פעלו כקהילה יחד וזה אחד הדברים שמצא חן בעיניה. פרופסור תמיר סיימה את דבריה בכך שהמחשב הוא כלי מאד חשוב והיא שמחה שיש לתלמידי בית הספר את הכלי הזה. היא הוסיפה שהיא מקווה שהתלמידים יהנו מהמחשב הנייד.
תגובה 1:
אינני יכול להגיד שיש מסר חדש בדבריה של השרה, ואני מניח שדבריה הם אפילו די צפויים. ובכל זאת, אני יכול לדמיין לעצמי שר חינוך שלא מוצא שום טעם בתקשוב בחינוך, ולכן בהחלט מעודד לקרוא שהיא כן מוצאת את הטעם הזה. תודה.
הוסף רשומת תגובה