יום שלישי, 15 במרץ 2011

מנוע חיפוש ויזואלי לתמונות - taggalaxy

אתמול נחשפתי לכלי לחיפוש ויזואלי במאגרי תמונות ה- taggalaxy ע"י מורה לאנגלית שעובדת בכיתות של 1:1. היא הציגה לתלמידים משימת כתיבה, הבנויה על בחירה של תמונה מתוך ה- Flicker והדגימה את דרך החיפוש במנוע. החיפוש בנוי על תגיות של תמונות, שהוספו לתמונות של אנשים שהעלו את תמונותיהם לפליקר. ניתן לחפש עפ"י תגית בודדת, או על פי מספר תגיות והמנוע עצמו מציע מילים אסוציאטיביות הקשורות למילת החיפוש הראשונה.

אני מוכרחה לציין שממש התלהבתי מהוויזואליות של מנוע החיפוש הזה. הוא נראה כמו גלובוס, והתמונות המצטרפות אליו בהתאם לתגיות, נופלות אחת אחרי השנייה ונאספות למרכז הגלובוס. בעת חיפוש התמונות, ניתן לסובב את הגלובוס לכל הכיוונים ולבחור בתמונה הרצויה. ניתן להגיע לעמוד ממנו אוחזרה התמונה כדי לראות מה כתב עליה הצלם והיכן צולמה. בהקשר זה התייחסה המורה גם לנושא של זכויות יוצרים.

במשימה נדרשו התלמידים לבחור תמונה הקשורה לרגש של anger , להעתיק אותה למסמך ולכתוב עליו סיפור קצר פרי דימיונם. הבחירה היתה קשה לתלמידים. השפע הרב של התמונות והעוצמה שבהן גרמו לתלמידים לבלבול וחלקם התלבטו רבות בטרם בחרו בתמונה. קריאת ההתלהבות של התלמידים למראה הגלובוס המתמלא בפרטי התמונות הדהדו ברחבי הכיתה. התלמידים שקעו בכתיבה.
ברפקלציה על השיעור חשבתי לעצמי שהשימוש במנוע החיפוש היה בדיוק בהקשר הנכון. ההדגמה היתה ברורה ואפשרה לתלמידים לחזור ולהתנסות בכלי בעצמם. האותנטיות בבחירה גרמה להם להתחבר לסיפור שהמציאו, והם עסקו במטלת כתביה באנגלית. זה באמת הכוח של הנידיים בכיתה!

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

אני מסכימה עם כל מילה שנאמרה . השימוש בתוכנות מגוונות נותנות אפשרות רחבה למורה לקחת את מערך השיעור והתלמידים למקום גבוה יותר .
יש חשיבות גדולה להיחשפות של מגוון תוכנות כאלו על מנת שניישם את מה שלמדנו . אני באופן אישי עשיתי זאת באחד מהשיעורים עם תוכנת "לינוט" והרגשתי שהצלחתי לערב את הילדים ולהגיע לכולם .
שירה גודי

Unknown אמר/ה...

אני גם נכנסתי לאתר taggalaxy, והתרשמתי ממנו לטובה, לפי דעתי צורת הלמידה, שבה השתמשה המורה, כאשר נתנה משימה, והסבירה על האתר וכיצב להשתמש בוהיא מצויינת, משום שיש בו שיתופיות, המורה משנה פה את מערך השיעור, התלמיד נחשף למשהו חדש, ונהינה מהמשימה, כמו כן הוא מתנסה ומתאמן על כלי חדש שלא הכיר לפני כן.
אולם היה חיסרון קטנטן, שהציג תמונות רבות, אך חלק מהמשימה שלהם הייתה גם לבחור, לכןהם שוב התאמנו, והרוויחו מיומנות נוספת, של בחירה ומיון תמונות דרך האתר.
בעתיד אני גם ישתמש באתר זה.
תודה רבה אסתי.