ברשומה מיום 14.3.11בבלוג TeachPaperless שואל Shelly Blake Plock את עצמו האם בית הספר מכין את התלמידים לשוק העבודה. כדי לבדוק זאת בחן Shelly מודעות דרושים באתר לינקדן, שמציע ההכנסה שנתית של 60-80,000 $ בשנה. הרשימה כללה את הכישורים הבאים:
· ניסיון ויכולת לפתח מעורבות חברתית כדי ליצור לכידות ונאמנות
· יכולת לזהות מטיפים ובלוגרים שמסוגלים להפיץ את ערך החברה דרך קהילות מקוונות
· "זריעה נגיפית" – היכולת לתמרץ משפיעים המחדירים מותגים לבסיסי האוהדים
· שימוש בכלי ניטור חכמים היכולים לזהות תובנות לפעילות חברתית בכל כלי המדיה החברתיים: בלוגים, אתרים, עמודים, וכו'
· שימוש בכלי ניהול חכמים כגון tweetdack וכו' כדי לנהל את הקהילות ביעילות
Shelly מבקש מקוראיו לכתוב מהן לדעתם המיומנויות והאינטליגנציות הנדרשות למשרה כזאת, איזה סוג של הוראה ואילו תכנים יכינו את הלומד באופן המיטבי להכנס לשוק העבודה הזה, והאם לדעתם בית הספר שלהם מכין את התלמידים לתפקד בשוק כלכלי כזה.
7 תגובות:
לדעת בתי הספר לא מכינים את התלמידים לעולם של מחר.
תלמיד הלומד היום בכיתה א עד שיסיים את לימודיו ויצא לעולם האמיתי הכל כבר השתנה ומי יודע מה יהיה.
הטכנולוגיה בימינו מתפתחת בקצב מהיר במיוחד, לדעתי בבתי הספר יש צורך בלמידה של דברים בסיסיים כגון: לכתוב, לקרוא מתמטיקה. כך שהשעות שנותרו יוקדשו למען פיתוח אסטרטגיות, טכנולוגיה, מחשבים, מיומנויות חברתיות שהם בעצם כלים אותם יקחו לכל החיים ויעזרו להם להשתלב בחיים האמיתיים גם כשהכל יהיה אחרת.
לפי דעתי בית הספר מכין את בוגריו בצורה חלקית. אני חושבת כמוך אסתי שבשיעור 1:1 תלמידים מקבלים כלים רבים אשר ישמשו אותם בעתיד אם זה בלימוד ובעבודה שלהם. יש לחלק את הלמידה ולהקנות לתלמידים ידע אך חשוב מאוד להקנות להם כלים נוספים שהם לא רק ידע.
נופר
בתור תלמידה שסיימה 12 שנות לימוד,אני יכולה להגיד י שבית הספר כלל לא מכין את תלמידיו לחיים שמחוץ ללימודים (לחיים האמיתים). בבית הספר המורים מתמקדים באיך לדחוס לתלמידים חומר לימודי(והרבה חומר!),על מנת שיוכלו לעבור את הבגרויות בהצלחה,ובכך יהיה "שם טוב" לביה"ס.
נכון, גם תעודת בגרות מלאה הנה דבר חשוב,אך ללמד את התלמידים כיצד להתמודד עם החיים שמחוץ לכותלי ביה"ס,לדוגמא להשתלב בשוק העבודה זהו דבר חשוב לא פחות . בחברה מודרנית ומתקדמת כמו ישראל השימוש בניידים אישיים בהחלט יכול להוות בסיס להתמודדות זו,דרך למידה שיתופית בין חברים ושליטה מלאה ביישומי המחשב.
בתור תלמידה שסיימה 12 שנות לימוד,אני יכולה להגיד י שבית הספר כלל לא מכין את תלמידיו לחיים שמחוץ ללימודים (לחיים האמיתים). בבית הספר המורים מתמקדים באיך לדחוס לתלמידים חומר לימודי(והרבה חומר!),על מנת שיוכלו לעבור את הבגרויות בהצלחה,ובכך יהיה "שם טוב" לביה"ס.
נכון, גם תעודת בגרות מלאה הנה דבר חשוב,אך ללמד את התלמידים כיצד להתמודד עם החיים שמחוץ לכותלי ביה"ס,לדוגמא להשתלב בשוק העבודה זהו דבר חשוב לא פחות . בחברה מודרנית ומתקדמת כמו ישראל השימוש בניידים אישיים בהחלט יכול להוות בסיס להתמודדות זו,דרך למידה שיתופית בין חברים ושליטה מלאה ביישומי המחשב.
קודם כל, לפי Shelly, לדעתי בית הספר מכין אותנו בצורה חלקית לכניסה לשוק העבודה, בו אנחנו רוכשים מיומנויות קריאה, כתיבה, השכלה, הרחת ידע, יכולות חברתיות וכדומה. אך אנחנו כמעט ולא משתמשים בכישורים המצויינים על-פי אתר לינקדן.
כתוצאה מכך, הילד איננו מוכן לשוק העבודה.
כמו כן, אני מסכימה עם האמונה שלך ש- 1:1 בתוכנית ניידים, היא למידה אשר בה אנו נחשפים לדברים חדשים,ובאופן זה מרחיבים את הידע הטכנולוגי שלנו ורוכשים כלים ומיומנויות חדשות. וגם העבודה בצורה שיתופית היא יעילה, על-ידי שאילת שאלות, כך בעצם לומדים להתמודד עם עולם העבודה של מחר, זו הצורה היעילה בשימוש בניידים.
דניאל כהן- טכנולוגית מידע.
היי אסתי,
איני חושבת שבית הספר מכין את תלמידיו לחיים שאחרי בית הספר. בבית הספר המורים עסוקים בעיקר בלימוד החומר הנדרש. כמובן שלא תמיד ישנם מקרים בהם הבית ספר מביא כל מיני הרצאות שלא קשורות לחומר הלימודים אלא קשורים לחיים בכלל אבל עדיין זה לא מה שמכין את התלמיד לחיים אחרי. חשוב להקדיש שעות במערכת לצורך הכנה של התלמיד לחיים המחכים לו מחוץ לכתלי בית הספר.
היי אסתר,
אני חושבת שבתי הספר כלל לא מכינים את תלמידיהם לחיים "האמיתים" , בתי ספר רבים שיעדם הוא הכנה לבגרויות אינם משקיעים כלל בפיתוח תעסוקה והכוונה לתלמידים.
לעומת זאת בתי ספר לתלמידים יותר חלשים עוסקים בעיקר להכשיר את התלמידים לתעודת מקצוע שתשרת אותם בעתידם.
הוסף רשומת תגובה