יום רביעי, 3 בפברואר 2010

כנס הרצליה 2010 טכנולוגיה במערכת החינוך

למרות שהחלטתי להקדיש את הבלוג הזה להיבטים הנוגעים במחשבים ניידים לתלמידים במודל 1:1 אינני יכולה שלא להתייחס לדברי שר החינוך, בכנס הרצליה ביום שלישי 2.2.10

השר התייחס לכך שעד שנת 2015 יש כוונה להפוך את בתי הספר לעתירי טכנולוגיה , כולל למידה באמצעות מחשבים ניידים לתלמידים.בהקשר זה חשוב לציין שבכנס הוצג גם סקר ששאל את התלמידים כיצד צריך להראות בית הספר. הנתון המדהים בעיני היה ש- 77% מהתלמידים חושבים שלכל מורה ולכל תלמיד צריך להיות מחשב נייד.

שר החינוך שרטט חזון לפיו לכל תלמיד יהיה מחשב נייד וכל התכנים יהפכו לתכנים דיגיטאליים. אני אהיה הראשונה שאברך על כך! אני חושבת שחשוב ביותר להכין את התלמידים לחיים במאה העשרים ואחת, ולאפשר להם ליצור תכנים ותוצרים באמצעות המחשב. היה לי מעניין מאד לקרוא את תגובות הכותבים. רובם לא ראו צורך להוסיף טכנולוגיה לבתי הספר והעדיפו לצמצם את גודל הכיתות או לשנות את כוח האדם. אני מאמינה שיש צורך בעוד שינויים רבים, אך שילוב טכנולוגיה בצורה מסיבית מתבקשת מעצם העובדה שאנחנו חיים בדור טכנולוגי.
ממליצה לקרוא הן את הכתבה והן את התגובות.

5 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

יפה שאת מציינת את הכנס ואת הנאמר בו. בכנס דובר גם על נושא (אי) מוכנות מערכת החינוך, התכנים (החסרים) לנושא תקשוב, מוכנות (לקויה) של המורים ועוד נושאים רבים אשר יצדיקו את הגדרת הפרויקט כ'מוצלח'.

הנושאים שהעלה שר החינוך הועלו ע"י ההורים המתנגדים ביישוב.

ההתנגדות ביישוב היא לא לתקשוב עצמו אלא לדרך שבה הוא ממומש.

חבל מאוד שאתם עולבים בהורים המשמיעים את דעתם אבל מוחאים כפיים לאותם נושאים הנאמרים ע"י משרד החינוך.

Unknown אמר/ה...

אסתי הי,

גם אני תוהה

1. מדוע זה מדהים שתלמידים חושבים שלכל מורה ולכל תלמיד צריך להיות מחשב? ואם היו שואלים האם לכל תלמיד ולכל מורה צריך להיות איפון או מכונית התשובה הייתה שונה?

2. ואם תשאלי היום תלמידים שלומדים עם נייד שנה שנתיים שלוש האם הם רוצים ללמוד ללא נייד- מה לדעתך תהיה התשובה? 95% לפחות יגידו שהם לא רוצים ללמוד ללא נייד.
אבל לשאלה השנייה למה? בד"כ לא מגיעים...

2. האם יש הגדרה ברורה מהן המיומנויות הדרושות למאה ה21?(כן אני מכירה את סיסמת הידע והמידע והטיפול במידע...)

3. האם יש מספיק מורים "מוכשרים" למאה ה21 שיכולים להכין את התלמידים למאה ה21? לפי ואן ווירט יש עוד עבודה...

4. האם יש די תכנים שמאפשרים ותומכים במיומנויות המאה ה21?

מקווה שהשר ישכיל שלא לרתום את העגלה לפני הסוסים כי שם כבר היינו...
 

אנונימי אמר/ה...

במבט לאחור, אני חושבת שמערכת החינוך עמדה ביעדיה. ניתן לומר ברוב בתי הספר בארץ מתנהלים בצורה טובה עם הטכנולוגיה. השימוש בטכנולוגיה אכן מכין את התלמידים לחייהם הבוגרים ויוצר עניין גם בתקופת הלימודים בבית הספר. עם זאת כפי שצוין, על מנת לשפר את כל המסגרת נדרשים שינויים מקיפים בתחומים שונים כמו כוח אדם, כמות התלמידים והמורים בכל כיתה וכדומה.
אור סבאג

שיר ברגזין אמר/ה...

שיר ברגזין-טכנולוגיית מידע
מדהים להכנס למאמר כזה שנכתב לפני חמש שנים,
ולהווכח לראות את השינויים שבאמת חלו מאז.
כפי שצפה שר החינוך, יותר מדיה וטכנולוגיה בבתי הספר,
הוא מה שקורה כיום ב-2015 ,בתי ספר טכנולוגיים מתפתחים,
כל מורה וכל תלמיד נושאים בידיהם לפטופים.
אני מתנסה ביום התנסות שלי בבית ספר paperless
ואני רואה מקרוב כמה מדהים רצנו בזמן.

Unknown אמר/ה...

שלום אסתי,

היום אנחנו בשנת 2015 ואפשר לראות שעדיין רוב בתי הספר בארץ עוד לא נכנסו לפרוייקט 'מחשב לכל ילד'. הטכנולוגיה שם לא כל כך התקדמה כמצופה. יש חשיבות להפיכת בתי הספר לעתירי טכנולוגיה אפילו בעיני התלמידים ויש צורך להשקיע יותר בתחום זה.

רננה