tag:blogger.com,1999:blog-5369602543375935771.post4956818667638913936..comments2019-06-01T12:14:07.484-07:00Comments on הרהורי מדריכה בתוכנית לשילוב מחשבים ניידים: המהומות באיראןאסתידhttp://www.blogger.com/profile/16196865767799310274noreply@blogger.comBlogger4125tag:blogger.com,1999:blog-5369602543375935771.post-62964032766043431912009-06-23T01:03:13.894-07:002009-06-23T01:03:13.894-07:00אסתי
ההתנהלות התקשורתית סביב המהפכה באירן, נכתבת ע...אסתי<br />ההתנהלות התקשורתית סביב המהפכה באירן, נכתבת על ידי צעירים משתתפים פעילים, השותפים להתרחשות ההסטורית ברחבי אירן. זוהי "חכמת ההמונים"! אנו עדים להיסטוריה הנכתבת על ידי אזרחים רבים ולא בלעדית על ידי בעלי עניין ותפקיד. <br />אני מאמינה שנושא זה באופן ההצעה שאת מעלה צריך לקבל מקום בבתי הספר, ולאו דווקא על ידי מורים להיסטוריה, למרות שלהם יש פרספקטיבה רחבה על התרחשויות של ארועים לאורך ההיסטוריה. <br />כתיבת ההיסטוריה בזמן אמת והשפעתה מעוררת אצלי מחשבות בהקשר לאיך היו נראים סיפורי התנ"ך אילו היו נכתבים על ידי "ההמונים" בזמן התרחשותם.<br />להתראות<br />אתי סמואלאתי סמואלhttps://www.blogger.com/profile/09483096209784517244noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5369602543375935771.post-26294485868687913062009-06-19T13:15:09.051-07:002009-06-19T13:15:09.051-07:00את שיעורי האזרחות/אקטואליה האחרונים שלי בכתות השונ...את שיעורי האזרחות/אקטואליה האחרונים שלי בכתות השונות גם אני הקדשתי לדיון במה שקרה באיראן ובהיבט המשמעותי שהאינטרנט והרשתות החברתיות לוקחות חלק במהפכה. היו דיונים משמעותיים ומעניינים על דמוקרטיה בעידן התקשורת הגלובלית ועד כמה אנחנו יכולים להיות מעודכנים במהלך השיעור במה שנעשה בקצה השני של העולם. דיברנו על הכוח של האינטרנט גם בהעברה קטעי וידאו שצולמו במצלמות חובבים ומסקרות בזמן אמת את המהומות ברחובות. ולא ויתרנו גם על ציון העובדה שתלמידי ביה"ס יכולים להיות חשופים לכל זה בעזרת הציוד שקיים בכתה שבה קיים מחשב המחובר לאינטרנט ומקרן.<br />עינתעינתnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5369602543375935771.post-16682694555934492462009-06-16T05:54:27.313-07:002009-06-16T05:54:27.313-07:00אכן, מדהים לראות התרחשויות היסטוריות מתפתחות ממש מ...אכן, מדהים לראות התרחשויות היסטוריות מתפתחות ממש מול העיניים שלנו. לפני חצי מאה בארה"ב היתה תכנית רדיו (ואחרי-כן טלוויזיה) You Are There, שיצר אצל מאזיניה וצופיה תחושה של "להיות שם", באמצע ההתרחשות. אבל היום - נדמה שאנחנו באמת "שם" בזמן אמת. אבל רצוי לזכור שהמיידיות איננה תמיד משרתת אותנו. כדי להבין את המתרחש, לא פעם עלינו לתפוס מרחק, ולראות תמונה מקיפה יותר. אנחנו זקוקים לזמן לעכל את שטפון המידע שמציף אותנו. בנוסף, העובדה שאנחנו צופים "בזמן אמת" איננה הופכת אותנו לחלק מהאירוע. יתכן שבמקרים מסויימים, מפני שהכל מתפתח ועובר כל כך מהר, היא אפילו גורמת לאדישות מסויימת, לתחושה של העדר יכולת להשפיע.<br /><br />אינני מתנגד לשימוש ב-Twitter, ובוודאי יש ערך רב ביכולת שלנו לחוות מקרוב. בנוסף, את בוודאי צודקת שלמערכת החינוכית יש כאן תפקיד חשוב. עלינו לסייע לתלמידים שלנו להכיר גם את יתרונות וגם את מגבלות של המיידיות שלטוב או לרע היא היום חלק אינטגראלי מהחיים שלנו.<br /><br />ובעין קורצת, רצוי להעיף מבט ב-<a href="http://historicaltweets.com" rel="nofollow">כיצד אירועים היסטוריים היו אולי זוכים לדיווח</a> אם היתה אז גישה ל-Twitter.יענקלhttps://www.blogger.com/profile/08904180539828579859noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5369602543375935771.post-62295974122943745282009-06-16T02:26:58.727-07:002009-06-16T02:26:58.727-07:00הי אסתי
שמעתי אומנם על הנושא אלם הפוסט שלך נתן את ...הי אסתי<br />שמעתי אומנם על הנושא אלם הפוסט שלך נתן את כל נקודות הציון הדרושות כדי לבצע את הפעילות בפועל ועל כך תודה. <br />מעבר לכך , חשיבות גדולה שמורים להיסטוריה יבינו את הפוטנציאל הגדול של הרשתות החברתיות בהקשר לאירועים הסטוריים. <br />ראינו את כוחה של הרשת החברתית בבחירות בארה"ב וכדאי להתחיל לעקוב אחרי הנעשה ברשתות אלו בהקשר לאירועי אקטואליה בעולם.<br />ברשותך אני מעבירה את הפוסט למורי הסטוריה ואזרחות.<br />להתראות<br />זהבה אפלזהבה אפלhttps://www.blogger.com/profile/13889491052735817167noreply@blogger.com